עצה בבחירת התאורה לבית

עצה קטנה בתאורה תוצאה גדולה באווירה!

+ תמונה (תאורה כללית)

כשהאורות דולקים חדרים מסוימים בבית שלכם בהירים מדי? חשוכים מדי? מרגיש דיי משעמם? כל אזור בבית דורש סוג תאורה שונה, כדי להוציא את המקסימום מהחלל יש להתאים לכל אזור\חדר את התאורה הנכונה. בעוד תאורה עיצובית היא סוג של קישוט. עיצוב נכון של התאורה בבית הכרחית במיוחד!

תכננו את התאורה שלכם חדר חדר, או נתחו את התאורה הקיימת היום, על מנת להבטיח כי החללים בביתכם משרתים את הרצונות שלכם ומנצלים את המקסימום הארה הנכון והמייטבי!

תאורה למטבח:

במטבח, אוכל וניהול שיחה שכיחים מאד, גם תאורה למטבח חייבים להתאים. גופי תאורה למטבח מתאימים כגון : פסי צבירה עם נורות ספוט לד, פרופילי אלומניום מעוצבים שקועים ותלויים מהתקרה, או פאנל לדים צמוד תקרה או גופי תאורה שאפקט הארה שלהם ארוך ולא צר. שקועי תקרה יכולים לספק אור בהיר על פני שטח פתוח זה. רצוי להאיר את המטבח באור חזק ובהיר מאד. שכן זהו חלל שאנו עובדים (מכינים אוכל) וכן נרצה לראות באופן מייטבי את מעשינו.

+ תמונות (מטבחים)

בין אם המטבח קטן או גדול, יש צורך במספר נוקדות הארה במרחב הזה. תאורה צריכה להיות מופנת כלפי הכיור, התנור ומשטחים בו האוכל מוכן בתדירות הגבוהה ביותר. בהתאם לגופי התאורה שהתקנתם, מומלץ להתקדם לתאורה חסכונית ותאורת לדים בפרט שכן לא פולטת חום כלפינו ומנעימה לנו את השהייה במטבח

תאורה לחדר שינה

האווירה בחדר השינה צריכה להיות נעימה וחמה. התאורה משחקת תפקיד מרכזי במרחב הזה. אורות חזקים ובהירים לא מגדירים מצב רוח של מקום נוח ונעים לישון בו. מנורות קטנות על השידה או על הקיר מעל השידה יעשו את העבודה הנכונה,  במיוחד אם משתמשים בנורות עם הספק נמוך, כגון נורות לד 3 עד 7 וואט בגוון אור חם, אשר לא רק חוסכים בחשמל, אלה נותנים לנו אור רך ונעים מאשר תאורה חזקה ובהירה בגוון אור לבן קר.

+ תמונה ( חדר שינה)

כל תאורה חזקה או מרכזית אין להשתמש בה לעיתים קרובות, ואם כן אז רצוי שלא יהיה מכוון כלפי המיטה, אם זה אפשרי. אור חלש  יכול לספק לנו מספיק אור אשר יוצר חדר שינה מרגיע. כדי לכם שהיה נורות קריאה עם תאורה בהירה וחזקה ליד המיטה במקרה ותרצו לקרוא, אך השתמשו בה רק בעת קריאה.

תאורה לחדר רחצה (אמבטיה)

תאורה נאותה בחדר הרחצה האמבטיה שלכם היא חובה! שכן זה המקום שבו אתם מוכנים לצאת ממנו אל העולם בכל יום. תאורה שממוקמת מעל המראה היא נאותה. אבל לפעמיים השפע של אור עליון מעל הראש יכול להיות בהיר מדי, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות כשאנו מתעוררים. במידת האפשר מומלץ להשתמש בתאורה הניתנת לעמעום, במקרה שבא לכם להנמיך או לחזק את האור

תמונה ( חדר רחצה)

אם אזור הכיור מרוחק מהאמבטיה או המקלחת (דוש), יהיה צורך בתאורה נוספת.  רצוי תאורה מגונת מים צמודה לתקרה, או שקועה במידת האפשר.  כך שהמים יגיעו רק לגוף שלנו ולא יפגעו בגוף התאורה. גופי תאורה תלויים וארוכים אינם מתאימים. גוון האור המתאים הינו לבחירתכם שכן במידה ויש אמבטיה נרצה תאורה חמה ונעימה שתרגיע את האווירה. גוון אור לבן חם, ובמידה ויש מקלחת (דוש) ניתן להשתמש בגוון אור לבן קר  או חם לבחירתכם.

תאורה לפינת אוכל

תאורה לפינת האוכל היא תאורה המתרכזת רק בה! תאורה הניתנת לכיוונן יכולה להוות אופציה מתאימה שכן נוכל לכוונה ישירות לכיוון השולחן והצלחות. אפשרות נוספת היא תאורה המותקנת מעל השולחן עצמו, אין צורך בשולי פינת האוכל. במקום זאת צריך להתמקד במזון והסועדים.

+ תמונה (פינת אוכל)

תאורה למסדרון

מסדרונות הם מסלולים המובילים לכל מיני אזורים בבית שלכם. כלומר הם צריכים להיות מוארים במידה מספקת בכל עת, מתגי החשמל צריכים להיות נגישים בשני קצותיו של המסדרון והאורות צריכים להאיר את כל המרחב. לעבור במסדרון חשוך ולהיתקע בחצפים אף פעם לא היה כיף.

+ תמונה (מסדרון)

אם ישנם גופי תאורה תלויים לאורך המסדרון, יש לוודא שאינם תלויים נמוך מדי. כך שמישהו לא יתקע בהם. תאורה עילית צמודת קיר יכולה להיות כאפשרות, אך לפעמיים תתן לנו תחושה של בהירות והמון אור. יש להתאים לחלל גופי תאורה במקטעים בערך של מטר, כדי להבטיח של המרחב מואר כראוי.

תאורה למשרד

אחד החללים הבהירים והמוארים ביותר בבית שלכם צריך להיות המשרד. מדי פעמים רבות. רק מנורה קטנה על השולחן היא כל מה שניתן למצוא. משרד הוא שטח של כתיבה, חשיבה, קריאה ולמידה. מספיק להתקין גוף תאורה אחד בחלל החדר כדי שיהיה לנו אור, אך חשוב שנתמקד במטרה של חלל זה ונקדיש את התאורה הנכונה. נורה נוספת שתתמקד ישירות על השולחן זהו הפיתרון. זה כמו שאמא שלי תמיד נהגה לומר " איך אתה יכול לקרוא בחושך" אתה פשוט לא יכול!

יאללה תאירו את הבית !!!!